Standontwerp Booking.com for Business, Business Travel Show – London 2017
Business travels souvenirs…
In opdracht van en samenwerking met oil for live communication
De opdracht:
Kopstand 68m2 waarbij de waarden van Booking.com voor Business direct in het oog moet springen:
- Friendly, open, engaging and humble
- Simple to understand & functional, but with a sense of personality where possible
- We celebrate diversity – b.different
Daarnaast moet het ontwerp aan de volgende eisen voldoen:
- We would like to create a ‘home away from home’ in our stand – emotion
- Clean & open, a space where you can talk to people
- Standing out, be different
En de stand moet als volgt zijn opgebouwd:
- Able to be build up all over the world
- It needs to be Booking.com blue, blue, blue & some more blue!
Uitwerking:
Wij hebben de Booking.com huiskamer gemaakt waar iedereen graag komt en vooral zich thuisvoelt:
- de stand is opgebouwd met de dingen die je mee terugneemt van je zakenreis om tuis of op je kantoor neer te zetten
- de verzameling van al deze ‘souvenirs’ maakt dat de stand een gevoel van herkenning oproept bij iedereen die ook wel een van deze items heeft meegenomen en de sfeer is daarom heel sympathiek
Wij hebben van de Booking.com huiskamer een monochrome ruimte gemaakt zodat de herkenbaarheid optimaal is en goed in het geheugen van de bezoekers gegrift blijft staan:
- wij hebben (op de Booking.com gele centrale bar na) de gehele stand blauw gemaakt: de vloer, wanden, kasten, meubilair én de souvenirs hebben allemaal iets blauws of een blauwtint
- de souvenirs met verschillende tinten blauw maken dat het overall ‘krachtige blauw’ geloofwaardig, genuanceerd en smaakvol wordt