Standconcept en ontwerp Metropool Regio Amsterdam (MRA), PROVADA 2017
Á la carte vastgoed
In opdracht van en samenwerking met oil for live communication
Hoekstand van ca.280m2 waarin meerdere participanten vertegenwoordigd zijn verenigd.
De opdracht:
Creëer een stand met een aantrekkelijke customer journey: ‘dé Metropool Regio Amsterdam experience’
De customer journey omvat 3 boodschappen:
- ‘Investeer in de MRA, een sterke regio waar connectiviteit centraal staat. De kwaliteit van leven is hoog en de aanwezigheid van handelsgeest maakt de MRA uniek’.
- ‘MRA kiest voor kwaliteit. We zoeken de best passende investeerder voor een bepaald project en/of specifieke locatie.’
- ‘Innovatie als inhoudelijk thema in 2017.’
Daarnaast moet het ontwerp aan de volgende eisen voldoen:
- goede kwaliteit/kwalitatieve uitstraling
- duurzaam, raamwerk van de stand dient herbruikbaar te zijn en meerjarig (3jr) lang mee kunnen (flexibiliteit op het vlak van aanpassing per jaar)
- onderscheidend, uniek en indrukwekkend
- innovatie als thematische invulling
- binnen de MRA is gekozen voor één gezamenlijke afzender (Metropoolregio Amsterdam) met één gemeenschappelijke brand: het Iamsterdam label
- De MRA-stand moet eenheid uitstralen middels de gezamenlijke branding, maar tegelijkertijd dient er ruimte zijn voor de zichtbaarheid en eigenheid van de afzonderlijke gemeentes/partners.
Uitwerking:
Wij hebben een restaurant gemaakt met het uiterlijk van een ontmoetingshal waar alles samen komt.
Het is een exclusief maar zeer toegankelijk restaurant waar men vastgoed á la carte serveert:
- nieuwe projecten – de nieuwe kaart is er!
- eenduidig beeld – de hele stand uit dezelfde materialen, gespreksunits als tafeltjes met sfeerlampje waarop de naam van de deelnemer staat vermeld
- duurzaam – beeldmateriaal verwisselbaar