Standconcept en ontwerp Metropool Regio Amsterdam (MRA), PROVADA 2017

Á la carte vastgoed

In opdracht van en samenwerking met oil for live communication

Hoekstand van ca.280m2 waarin meerdere participanten vertegenwoordigd zijn verenigd.

De opdracht:

Creëer een stand met een aantrekkelijke customer journey: ‘dé Metropool Regio Amsterdam experience’
De customer journey omvat 3 boodschappen:

  1. ‘Investeer in de MRA, een sterke regio waar connectiviteit centraal staat. De kwaliteit van leven is hoog en de aanwezigheid van handelsgeest maakt de MRA uniek’.
  2.  ‘MRA kiest voor kwaliteit. We zoeken de best passende investeerder voor een bepaald project en/of specifieke locatie.’
  3. ‘Innovatie als inhoudelijk thema in 2017.’

Daarnaast moet het ontwerp aan de volgende eisen voldoen:

  • goede kwaliteit/kwalitatieve uitstraling
  • duurzaam, raamwerk van de stand dient herbruikbaar te zijn en meerjarig (3jr) lang mee kunnen (flexibiliteit op het vlak van aanpassing per jaar)
  • onderscheidend, uniek en indrukwekkend
  • innovatie als thematische invulling
  • binnen de MRA is gekozen voor één gezamenlijke afzender (Metropoolregio Amsterdam) met één gemeenschappelijke brand: het Iamsterdam label
  • De MRA-stand moet eenheid uitstralen middels de gezamenlijke branding, maar tegelijkertijd dient er ruimte zijn voor de zichtbaarheid en eigenheid van de afzonderlijke gemeentes/partners.

Uitwerking:

Wij hebben een restaurant gemaakt met het uiterlijk van een ontmoetingshal waar alles samen komt.
Het is een exclusief maar zeer toegankelijk restaurant waar men vastgoed á la carte serveert:

  • nieuwe projecten – de nieuwe kaart is er!
  • eenduidig beeld – de hele stand uit dezelfde materialen, gespreksunits als tafeltjes met sfeerlampje waarop de naam van de deelnemer staat vermeld
  • duurzaam – beeldmateriaal verwisselbaar